środa, 17 września 2014

Miliarderzy z przypadku

Dziś wpis dla miłośników książek - tym razem Miliarderzy z przypadku Bena Mezricha. 
Każdy kojarzy facebooka. Nawet jeśli nie macie tam konta (i tak nie uwierzę), to na pewno ktoś z Waszych znajomych już tak. A czy wszyscy znacie jego twórców? Liczba mnoga jest prawidłowa, bo nie tylko Mark Zuckenberg odpowiada za najbardziej popularny serwis społecznościowy na świecie. Wiecie kim jest Eduardo Saverin albo jaki wpływ na facebooka miał twórca Napstera? Nie? To czas najwyższy na lekturę tej książki!
Oczywiście jest spora szansa, że znacie już odpowiedzi na te pytania, ponieważ obejrzeliście film The social network Davida Finchera. Ja najpierw obejrzałam film, a dopiero teraz przeczytałam książkę i pierwsza rzecz, która rzuciła mi się w oczy to fakt, że dzieło Finchera to jedna z najbardziej wiernych ekranizacji, jakie widziałam. Co do książki, to czytało mi się ją bardzo lekko i szybko, ale przeszkadzało mi, że wiele fragmentów sprawiało wrażenie kompletnie wymyślonych (a autor podkreśla, że książka jest oparta na faktach). Widać również, czyją stronę trzyma Mezrich. Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo dobra propozycja na leniwe popołudnie na plaży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz