niedziela, 16 grudnia 2012

Dzienniki

Czas na spektakl, który obejrzałam w piątek wieczorem - "Dzienniki" Gombrowicza w interpretacji Teatru Imka.
Każdy słyszał o Gombrowiczu, nie każdy jednak czytał "Dzienniki". Wstyd się przyznać, ale niestety należę do tej grupy. Po obejrzeniu spektaklu w reżyserii Mikołaja Grabowskiego mam ogromną ochotę to zmienić. Przedstawienie mnie zachwyciło! Było zabawnie i ironicznie, ale momentami również bardzo poważnie. W postać Gombrowicza wcieliło się 6 aktorów: Iwona Bielska, Magdalena Cielecka, Tomasz Karolak, Mikołaj Grabowski (w zastępstwie za Jana Peszka), Piotr Adamczyk i Andrzej Konopka. Wszyscy są absolutnie fenomenalni! Zachwyciły mnie również fragmenty muzyczne, wykonująca je Olga Mysłowska ma naprawdę wyjątkowy, hipnotyczny głos. Scenografia jest niezwykle oszczędna, co pozwala jeszcze bardziej skupić się na grze aktorów. 
Nie jestem znawcą teatru, ale szczerze przyznaję, że "Dzienniki" bardzo mi się podobały. Scena koncertu Gombrowicza - Adamczyka na pozostałych aktorach czy wypowiedź Gombrowicza - Bielskiej na temat sztuki zapadły mi w pamięć i spowodowały, że z chęcią obejrzałabym spektakl jeszcze raz. Polecam!

2 komentarze:

  1. kiedy Gagatku byłaś w Imce? w piątek w warszawie i ani słowa?!?!

    OdpowiedzUsuń