niedziela, 1 czerwca 2014

Krótki poradnik kulturalny, czyli co warto zobaczyć w Lublinie

Wakacje coraz bliżej, zaczynamy planować, jak wykorzystać ten czas najlepiej. Moje plany zakładają wypad do Berlina, Pragi i nad Bałtyk, wyjazd do Zakopanego i Włoch. W moim wakacyjnym kalendarzu nie może jednak zabraknąć kilku ważnych imprez, które od kilku lat są organizowane w Lublinie. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji być w lecie w Lublinie, to sporo Was omija. Dlatego dzisiejszy wpis to subiektywny wpis wydarzeń w moim mieście, w których warto wziąć udział - zapraszam! :)

Na sam  początek Noc Kultury (o zeszłorocznej edycji pisałam tutaj). W tym roku czeka nas 8. edycja tego niezwykłego wydarzenia - jeśli jeszcze nie słyszeliście o Nocy Kultury, to już spieszę z wyjaśnieniami. To wyjątkowa noc, podczas której można posłuchać świetnych koncertów, pójść na wystawę, wziąć udział w warsztatach, grach miejskich, specjalnych spacerach po mieście, dołączyć do grupy bijącej rekord w tańczeniu salsy... Ponad 250 wydarzeń w przeciągu jednej nocy, wszystko za darmo - takiej okazji nie możecie przegapić! :)
Program do ściągnięcia na stronie http://nockultury.pl/

Kolejną inicjatywą, o której warto wspomnieć, jest Most Kultury. Inauguracja odbędzie się w czasie Nocy Kultury, a potem przez całe wakacje na moście odbywać się będą pokazy filmowe, koncerty, potańcówki i wiele, wiele więcej. Jedno z moich ulubionych miejsc na kulturalnej mapie Lublina, pisałam już o nim w zeszłym roku (tutaj). Ciekawa jestem, czym twórcy zaskoczą nas w tym roku. :)

Nie mogę zapomnieć o wydarzeniu, które w tym roku odbędzie się w Lublinie po raz pierwszy - już 6 czerwca będziemy mogli bawić się na Festiwalu Kolorów. Widziałam fotografie z innych miast, mam przeczucie, że zapowiada się cudowny wieczór! :)

W czerwcu na miłośników teatru czeka Słodko - Gorzki Festiwal Teatralny "Sąsiedzi". W tym roku od 12 do 14 czerwca będzie możliwość obejrzenia wielu spektakli, ale również filmów w kinie festiwalowym czy wzięcia udziału w spotkaniach i warsztatach z kawą w roli głównej w Kafehauz. Więcej informacji znajdziecie na stronie festiwalu: http://festiwal-slodkogorzki.pl/ 

Jeśli jesteście miłośnikami sztuki, to nie możecie ominąć Open City. Od 26 czerwca do 18 lipca w przestrzeni całego miasta będzie można zobaczyć prace znanych na całym świecie artystów. To niezwykła wystawa sztuki współczesnej, w całości na świeżym powietrzu. 

W lipcu startuje Wschód Kultury - Inne Brzmienia. Tegoroczny line-up jest naprawdę imponujący, mnie ominie kilka pierwszych dni festiwalu (zaczyna się 8 lipca, a je wtedy będę jeszcze w Zakopanym), ale na szczęście załapię się na koncert Tiger Lillies. Na miłośników dobrej muzyki czekają świetne koncerty, a co ważne, wstęp na wszystkie jest darmowy. Pełny program i wiele przydatnych informacji znajdziecie na oficjalnej stronie: http://www.innebrzmienia.pl/

Jednym z moich ulubionych wydarzeń jest Carnaval Sztuk-Mistrzów. Pokazy cyrkowe na najwyższym poziomie, kuglarze, highlinerzy czy coroczna parada - co roku na wszystkich czeka mnóstwo atrakcji (zobaczcie TUTAJ, co zobaczyłam w zeszłym roku). Jeśli chcecie odwiedzić największy w Polsce karnawał, koniecznie wejdźcie na ich oficjalną stronę i zobaczcie co Was czeka: http://www.sztukmistrze.eu/pl/home

W sierpniu czeka nas kolejna edycja Jarmarku Jagiellońskiego (moje wrażenia z poprzednich edycji znajdziecie TUTAJ i TUTAJ). W tym czasie w Lublinie możecie spróbować regionalnych potraw, wziąć udział w wielu warsztatach, wyszaleć się na koncertach i potańcówkach - do wyboru, do koloru! Informacje dotyczące tegorocznej edycji znajdziecie na stronie http://www.jarmarkjagiellonski.pl/

Oczywiście poza tymi wydarzeniami w lecie w Lublinie dzieje się dużo więcej - koncerty, mniejsze festiwale i akcje, ja wybrałam te największe i moje ulubione. To co, może wpadniecie chociaż na kilka dni do Lublina? :)

3 komentarze:

  1. jestem mega ciekawa festivalu kolorów !!
    m.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to dziwne czytać o mieście, w którym się żyje. Faktycznie, Lublin ma sporo odchamiających imprez do zaoferowania i na większości z nich będę. A Most Kultury jest dwa kroki od mojej pracy, więc i tam będę zaglądać. :)

    Miło, że tak miło piszesz o Lublinie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń